Kategorien Gamedevelopment

Ord spil

Jeg ved ikke om det er fordi at Facebook spil eller Twitterspil er lavet til en bestemt målgruppe (se mit indlæg om casual games på spil udvikling) eller om jeg bare ikke selv har prøvet disse spil nok. Men det slår mig at spillene alle fejler på nogle af det mest grundlæggende features som er så oplagte når nu man har at gøre med spil i Sociale Medier.

PT er spillene fokuseret på “awards” måske fordi at dette generelt er en “megatrend” inden for spil, men også fordi at statusfeltet, samtidig kan virke som en viral anbefaling af spillet.

Jeg savner udfordringsdelen. Den faktor at nogen har nået længere end mig, og har udfordret mig til at slå dem. Dette har jeg oplevet næsten gjort godt nok i enkelte iPhones spil, men der er slet ikke lagt nok vægt på denne feature.

En anden ting er FB’s lukkede univers som jeg finder kvælende, derfor skal der være tale om et spil som IKKE ligger på FB men stadig bruger FB som login, og til udfordringer.

Da jeg mener at “udførsel” er “everything” og “ideen” er igenting har jeg lidt af en udfordring da jeg ikke koder til dagligt.

Der er nemlig som regl flere versionsnumre imellem jeg koder i flash, og jeg løber altid ind i de samme trivielle fejl når jeg starter op, derfor vil jeg blogge løbende (altså siddende, men en gang imellem) om hvilke problemer der er og hvad der herefter skal udvikles, så jeg kan fastholde disse erfaringer til en eventuel næste gang jeg skal til at kode.

Jeg har valgt at selve spillet skal være et “wordgame” ikke fordi jeg brænder specielt for denne genre, men fordi at der er mange, forholdvis nemme resurser (læs RSS feeds) som kan fungere som ressource til spillet. Det er også en pointe at jeg ikke skal /vil blive for fordybet i gameplay, da det IKKE er det som jeg vil teste/vise.

Blog indlæg fra Kategorien Gamedevelopment kommer IKKE op på forsiden, da der ofte er tale om rent tekst indlæg, med ringe formidling. Det er mig selv som er målgruppen her. Når der er noget som er værd at vise frem, kommer der et almindeligt blogindlæg om emnet.

This entry was posted in Blog, Gamedev, Meta and tagged , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.